میلاد یازدهمین اختر تابنک ولایت

این میلاد را به تمامی مسلمانان تبریک عرض می کنم و زندگی نامه ی مختصری از امام حسن عسکری (ع) برای شما بیان می کنم.

امام حسن عسکری علیه السلام یازدهمین پیشوای شیعیان، و پدر بزرگوار حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، در سال 232هـ/845م چشم به جهان گشود، پدر بزرگوارش امام دهم حضرت هادی علیه السلام و مادرش، بانوی پارسا و شایسته «حدیث» یا «حدیثه» و در برخی منابع نامش را «سوسن»و «عسفان»یاد کرده‌اند.

از مشهورترین القاب امام عسکری علیه السلام می‌توان به «الصّامت»، «الهادی»، «الرّفیق»، «الزّکی»، «النقی» و «الخالص» اشاره کرد.«ابن الرضا» لقبی است که امام جواد علیه السلام و امام عسکری علیه السلام هر دو به آن شهرت یافته‌اند.امام عسکری علیه السلام قریب به 6 سال امامت مسلمین را عهده‌دار بودند و در طول این مدت نسبت به هدایت مردم و حفظ جان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف زحمات زیادی را متحمل شدند.

نظرات 3 + ارسال نظر

سلام
من رفتم مطلب بذارم تا رفتم تو نوشتن مطلب گفت دسترسی به این بخش مجاز نیست!!!!!!!
چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الان توی اینترنتی؟
اگه هستش یه چیز برام تو تماس با مدیر بحارالانوار بنویس

سلام برو به این آدرس و برام نظر بده ببینم این یکی وبلاگ که ساختم خوبه یا نه؟
www.sxfa.mihanblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد