با هدفمند شدن یارانه ها دید و بازدید از حالت سنتی خارج می شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به افزایش قیمت سوخت سال آینده شاهد افزایش هزینه‌ سفرهای نوروزی در حدود 15 درصد خواهیم بود.

عباسعلی نورا در خصوص تأثیر هدفمندسازی یارانه‌ها بر سفرهای نوروزی اظهار داشت: هدفمند‌سازی یارانه‌ها قطعاً تعداد مسافرت‌های نوروزی را کاهش خواهد داد همچنین به طور کلی امسال فرآیند دید و بازدیدهای عید نوروز توسط مردم مدیریت مدبرانه‌تری خواهد شد و مدیریت‌ها از شکل سنتی خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال مردم برای سفرهای خود برنامه‌ریزی دقیق‌تری را با توجه به هدفمند‌سازی یارانه‌ها اجرا خواهند کرد یعنی اینکه مجبور می‌شوند تدبیر بیشتری را در سفرهای خود انجام دهند.

نورا بیان کرد: با توجه به اینکه ما مشکل سوخت و اصلاح قیمت‌ها را داشته‌ایم و از آنجایی که دولت به شدت در این موضوع ورود پیدا کرده و اصلاح قیمت‌ها را در کنترل گرفته است و نظارت مستمری بر قیمت‌ها دارد، فرض می‌کنیم مشکلی از نظر گرانی در سفرهای مردم ایجاد نشود ولی قطعاً با توجه به افزایش قیمت سوخت سال آینده شاهد افزایش هزینه‌ سفرهای نوروزی در حدود 15 درصد خواهیم بود.

رونق تورهای گردشگری در سفرهای نوروزی سال 90

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص اینکه آیا هدفمند‌سازی بر نحوه سفر مردم با وسایلی مانند قطار تأثیری خواهد گذاشت، گفت: در بخش‌هایی که دید و بازدید، خانوادگی است، تأثیر دارد ولی کسانیکه برای گردشگری به سفر می‌روند، تأثیری نخواهد داشت چرا که شرایط گردشگری در کشور ما با وسایل حمل و نقل عمومی هنوز تنظیم نشده و ضعف گردشگری کاملاً در کشور ما مشهود است.

وی ادامه داد: امکانات گردشگری در کشور ما ایجاب می‌کند تا مردم با خودروی شخصی خود سفر کنند بنابراین وسایل حمل و نقل عمومی متناسب با گردشگری در کشور وجود ندارد و اگر مردم بخواهند با ماشین شخصی به مسافرت بروند، هزینه‌های گردشگری افزایش می‌یابد.

نورا در پایان خاطرنشان کرد: امسال تورهای گردشگری رونق و جایگاه بهتری پیدا خواهد کرد و بخش خصوصی که در امر گردشگری نقش دارد، امسال رونق بیشتری خواهد داشت؛ در بودجه سال 90 نیز تمهیداتی برای سفرهای مردم پیش‌بینی شده اما برای کل گردشگری متأسفانه چیزی پیش‌بینی نشده است البته به صورت غیرمستقیم تمهیداتی را پیش‌بینی کرده‌ایم که می‌توان به صرف اعتباراتی در زمینه ساخت ایستگاه‌های بین راهی و تأمین بخشی از هزینه‌های برخی تورهای فرهنگی و مذهبی اشاره کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد