تسبیحات حضرت زهرا (س) از کجا آمده است؟

شیخ صدوق می‏گوید:از حضرت امیر مؤمنان روایت شده که آن حضرت به مردی از «بنی سعد» فرمود:آیا می‏خواهی از خودم و فاطمه برایت سخن بگویم؟!

حضرت فاطمه در خانه‏ی من بود. او با مشک آب، آنقدر آب آورد که بند مشک در بدن او اثر کرد، آن قدر با آسیاب دستی کار کرد که دست‏هایش تاول زدند، آنقدر خانه را جارو زدند که لباسهایش تیره رنگ گردید و آنقدر زیر دیگ ،آتش روشن کرد که لباسهایش سیاه رنگ شد.

من به او گفتم:کاش نزد پدرت رسول خدا(ص) می‏رفتی و از او خادمی درخواست می‏کردی؟تا آن خادم عهده ‏دار اینکارها می‏شد. فاطمه(س) نزد پیامبر رفت. وقتی بر پیامبر(ص) وارد شد دید عده‏ای با پیامبر گفتگو می‏کنند. از شرم و حیا چیزی به پدرش نگفت و برگشت.


پیامبر(ص) از آمدن فاطمه فهمید که با ایشان کاری دارد. فردا صبح زود پیامبر(ص) به خانه ما آمد .آن حضرت سلام کرد. جواب دادیم و گفتیم:علیکم‏السلام یا رسول الله!بفرمائید.

آن حضرت آمد نشست و فرمود:دخترم فاطمه!دیروز چه کار داشتی که نزد من آمدی؟

فاطمه شرم کرد که جواب بگوید. من جواب دادم و گفتم:آنقدر آب آورده که بند مشک در بدن او اثر کرده، آن قدر آسیاب‏دستی چرخانده که دستهایش تاول زده، آنقدر خانه را جارو زده که لباسهایش تیره گردیده و آنقدر آتش زیر دیگ روشن کرده که لباس‏هایش سیاه گردیده است، من به او گفتم که کاش نزد پدرت می‏رفتی و خادمی درخواست می‏کردی.

پیامبر اسلام(ص) فرمود:آیا نمی‏خواهید چیزی به شما یاد بدهم که از خادم بهتر است؟!هنگامی که می‏خواهید بخوابید، 34 بار «الله اکبر»، 33 بار «الحمدللّه» و 33 بار «سبحان الله» بگوئید. فاطمه گفت:از خدا و پیامبر خدا راضی شدم.

در ادامه مناسب است به چند روایت در مورد فضیلت تسبیحات حضرت زهرا(س) اشاره کنم:

تسبیحات حضرت زهرا(س) که عبارت از 34 مرتبه الله اکبر و 33 مرتبه الحمدلله و 33 مرتبه سبحان الله است، مصداق "ذکر کثیر" است که در قرآن به مؤمنان دستور داده شده که فراوان خدا را یاد کنید: "یا ایها الذین آمنوا اذکروا الله ذکراً کثیراً؛ ای کسانی که ایمان آورده اید! یاد کنید خدا را، یاد فراوان".

زراره می گوید: امام صادق(ع) فرمود: "تسبیحات فاطمة زهرا(س) مصداق ذکر کثیر است که در قرآن آمده: "اذکروا الله ذکراً کثیراً".

امام باقر (ع) فرمود: "اگر چیزی بهتر از تسبیحات حضرت زهرا بود، پیامبر آن را به فاطمه می آموخت".
امام صادق (ع) فرمود: "تسبیح زهرا (س) در هر روز بعد از هر نماز محبوب تر است نزد من از خواندن هزار رکعت نماز مستحبی ".

امام صادق (ع) فرمود : "هر کس هنگام خواب تسبیحات فاطمة زهرا (س) را بگوید، از جملة ذاکران خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد